Gimnazjaliści w stolicy
Dodane przez Admin dnia

3 października klasa 3a i 3b gimnazjum pojechały na 3-dniową wycieczkę do Warszawy.
Początek pierwszego dnia wycieczki ...

Rozszerzona zawartość newsa

Początek pierwszego dnia wycieczki spędziliśmy zwiedzając wraz z panią przewodnik Cmentarz Wojskowy na Powązkach. Stamtąd przejechaliśmy na Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie obserwowaliśmy zmianę warty.

Przeszliśmy przez główny park w Warszawie, a następnie w planie mieliśmy zwiedzanie Belwederu. W środku oprócz obejrzenia wystroju wnętrza mieliśmy też okazję przejść przez pokój, który należał do marszałka Józefa Piłsudskiego. Po godzinnym zwiedzaniu Belwederu przeszliśmy wraz z naszą przewodniczką do Łazienek Królewskich, gdzie opowiedziała nam ona trochę o epoce oświecenia.

Kolejnym celem naszej wycieczki był Zamek Królewski i jego zwiedzanie jego wnętrz. Tam też obejrzeliśmy kilka filmów mówiących o tym, co się działo z Warszawą podczas II wojny światowej. Potem przeszliśmy piechotą na Stare Miasto, gdzie mogliśmy zobaczyć pomnik Syrenki Warszawskiej i tam również mieliśmy chwilę czasu dla siebie. Stamtąd pani przewodnik zaprowadziła nas pod Barbakan i pod Pałac Prezydencki. Wieczorem pojechaliśmy do hotelu gdzie czekała już na nas obiadokolacja i pokoje w których mieliśmy spędzić noc.

W drugim dniu wycieczki po zjedzonym śniadaniu wyruszyliśmy autokarem do Centrum Nauki „Kopernik”. Spędziliśmy tam około 4 godziny oglądając przeróżne doświadczenia naukowe na temat powietrza i jego zastosowań. Każdemu się tam bardzo podobało. Później pojechaliśmy do Narodowego Centrum Pieniądza, gdzie mieliśmy okazję dotknąć i podnieść sztabkę złota wartą około 2 mln złotych i zobaczyć także projekty banknotów, które nie weszły w obieg. Po Muzeum Pieniądza ruszyliśmy na Stadion Narodowy, gdzie pan przewodnik, oprowadził nas po nim, pokazał nam szatnię naszych piłkarzy oraz opowiedział nam o tym jakie gwiazdy występowały właśnie na tym stadionie. Później wróciliśmy do hotelu na obiadokolację i ponownie położyliśmy się spać.

Ostatni dzień minął nam bardzo szybko. Już po godzinie ósmej wyruszyliśmy na zwiedzanie Sejmu i Senatu. Przewodniczka opowiedziała nam jak wyglądają przeróżne debaty, spotkania, posiedzenia itp. Pokazała nam gdzie zasiadają niektórzy posłowie i jak funkcjonuje cały parlament.

Ostatnim punktem w programie naszej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym spędziliśmy 2 godziny. Pani, która nas oprowadzała po tym miejscu, przybliżyła nam trochę historii II wojny światowej. Mogliśmy zebrać wszystkie kartki z kalendarza gdzie na każdej kartce opisany był jeden dzień z Powstania Warszawskiego, które trwało 63 dni. Przechodziliśmy także przez kanał, którym dawniej w ekstremalnie trudnych warunkach często przemieszczali się powstańcy uciekając przed Niemcami.
Początkowo pogoda nam nie sprzyjała, jednak już w połowie pierwszego dnia wyszło słońce i zrobiło się ciepło. Z wycieczki wróciliśmy zmęczeni, lecz usatysfakcjonowani bogatym programem.