Miejski Zespół Szkół nr 4 w Gorlicach ul. Krasińskiego 9 38-300 Gorlice tel. 183537657 mzsnr4gorlice4@wp.pl
Nawigacja

Witamy

Uwaga! Pólkolonia!
07/05/2019 07:02
Podobnie jak w tamtym roku planujemy zorganizowanie dwutygodniowej półkolonii wakacyjnej dla uczniów naszej szkoły.
Półkolonia odbywać się będzie w dniach...
Zwiedzamy stolicę
20/05/2019 07:16
29 kwietnia o godzinie pierwszej w nocy klasa 8b i 7a pojechały na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Pierwszy dzień wycieczki rozpoczęliśmy wizytą w Muzeum Powstania Warszawskiego. Zwiedzanie muzeum zajęło nam ponad 2 godziny. Mogliśmy zbierać tam kartki z kalendarza nawiązujące do Powstania Warszawskiego trwającego 63 dni. Pani przewodnik przybliżyła nam historię II wojny światowej, w której zginęło wiele milionów niewinnych ludzi. Następnie przechodziliśmy przez kanały, które miały uzmysłowić nam, w jakich warunkach przemieszczali się powstańcy uciekający przed Niemcami.
Kolejnym miejscem zwiedzania był Sejm Rzeczpospolitej Polskiej, w którym 460 posłów uczestniczy w obradach sejmowych oraz pracuje w różnych komisjach. Po zwiedzeniu budynku sejmu przyszedł czas na Belweder. W środku zobaczyliśmy jego piękny wystrój, ale i wystawę o marszałku Józefie Piłsudskim oraz warunki, w jakich mieszkał. Kolejnym celem naszej wycieczki były Łazienki Królewskie. Zobaczyliśmy tam m. in. pomnik Fryderyka Chopina i Pałac na Wodzie. Udaliśmy się też na Stare Miasto, gdzie ujrzeliśmy pomnik Syrenki Warszawskiej, Zamek Królewski oraz kolumnę Zygmunta III Wazy, który przeniósł stolicę Polski z Krakowa do Warszawy. Na placu Piłsudskiego przed Grobem Nieznanego Żołnierza byliśmy świadkami zmiany warty. Ostatnim miejscem zwiedzania były tego dnia Powązki Wojskowe. Tam z kolei zobaczyliśmy m. in. groby słynnych bohaterów książki „Kamienie na szaniec” autorstwa Aleksandra Kamińskiego. Po pobycie na Cmentarzu Powązkowskim pojechaliśmy do hotelu „Wald”, gdzie czekała na nas obiadokolacja i pokoje, w których mogliśmy odpocząć i spędzić noc.
Drugiego dnia, po śniadaniu pojechaliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Oglądaliśmy tam przeróżne doświadczenia, z których większość związana była z fizyką. Mogliśmy je lepiej zrozumieć, dzięki panu, który uczy nas fizyki. Po trzygodzinnym zwiedzaniu CNK przeszliśmy do Ogrodu Biblioteki Uniwersyteckiej, który mieści na jego dachu. Stamtąd zobaczyliśmy Stadion Narodowy, część Zamku Królewskiego, Pałac Kultury i Nauki oraz wysokie zabudowania centrum Warszawy. Ostatnim punktem wycieczki był Stadion Narodowy, gdzie przeszliśmy tzw. „Trasą piłkarza”. Zwiedziliśmy szatnie naszej reprezentacji i dzięki panu przewodnikowi dowiedzieliśmy się jak rozpoznać, że koszulka zawodnika jest oryginalna. Później udaliśmy się na najwyższy punkt widokowy z trybun. Po zwiedzeniu stadionu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Gorlic, podczas której graliśmy w karty i słuchaliśmy muzyki. Z wycieczki wróciliśmy zmęczeni, ale i szczęśliwi, że mogliśmy odwiedzić naszą stolicę.
tekst: Gabriela Panek
XI Konkurs "Konstytuca 3 Maja. Czasy Stanisławowskie"
11/05/2019 01:16

Po raz 11 w naszej szkole odbył się konkurs historyczny organizowany przez ...
Listy dla Ziemi
11/05/2019 00:48

Nasi uczniowie wzięli udział w akcji pisania "Listów dla Ziemi" - największej akcji ...
Wizytacja Biskupa
08/05/2019 01:09

6 maja w godzinach rannych naszą szkołę wizytował Biskup Edward Białogłowski biskup pomocniczy Diecezji Rzeszowskiej...
Majowe święta
08/05/2019 00:06

Początek maja obfituje w wiele uroczystości patriotycznych. We wszystkich można było zauważyć obecność uczniów...
SprzątnijMy Gorlice
06/05/2019 01:33

W ramach Tygodnia Ziemii uczniowie naszej szkoły włączyli sie w akcję...
Projekt eTwinning
06/05/2019 00:54

Uczniowie klas siódmych 7a oraz 7b od marca tego roku uczestniczą w projekcie...
Projekt językowy w naszej szkole
06/05/2019 00:03

W obecnym roku szkolnym klasy 5a i 5c realizują projekt językowy „English is everywhere”. Projekt „Angielski jest wszędzie” realizowany jest w ramach...
A po świętach...
19/04/2019 13:31

Informujemy, że od środy 24 kwietnia lekcje będą...
Egzaminy gimnazjalne i ósmoklasistów w MZS 4

Zapamiętaj mnie

Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.